PFB-PálosKör- 23/terep

23 km

Pálos kör - 23 km terep

Technikai okok miatt átmenetileg a kör nem futható.Igyekszünk,hogy minél hamarabb újra "birtokba" vehessétek.

Táv: 23 km

Szintemelkedés: 970 méter

Szintidő: 4 óra 30 perc

Aki a szintidőn túl teljesíti a kört, túraként kerül be a teljesítők listájára és egy túra érmet kap.

Nevezési díj: 4000 Ft

Érem nélküli, támogatói díj: 2000 Ft - ez esetben is felkerülsz az eredménylistára.

Túrázva is teljesíthető – a teljesítésért túraérmet kap minden teljesítő.

Minden teljesítőnek az alábbi ajándékok járnak az érem mellé:

-A Squeezy termékekre egyszeri 20%-os vásárlási kedvezmény

-A RunnersLab sport és teljesítmény diagnosztikájára 20% kedvezmény

-20% kedvezmény az általunk szervezett versenyek közül egy nevezésre, amit a teljesítéstől számított 1 évig lehet felhasználni.

A kedvezményekről minden teljesítő a teljesítés után kap egy tájékoztató emailt.

A nevezéseket a nevezési díj beérkezésétől számított 2 napon belül hagyjuk jóvá.

Kis PálosKör itiner

A Művelődési Ház bejáratától jobbra találod a rajt kódot, amivel indíthatod a teljesítést, olvasd be! Ezután kerüld meg az épületet, itt nem egy utcát, hanem csak egy, a házak között szaladó, új építésű járdát találsz. Ezen balra, a park felé kell menned. Igazából ez már a SÁRGA sáv jelzés, de sajnos elég hiányosan van jelölve. Átfutsz a parkon, majd egyenesen továbbhaladva jobb oldaladon lesz egy játszótér, egy SPAR, azután meg egy rekortán futópálya. Amikor már a futópályát is elhagytad, akkor az utca beletorkollik a Tél utcába (0,7 km), amin balra, felfelé kell továbbmenned. Itt már ízelítőt kapsz a rád váró emelkedőkből. Ha megmásztad a Tél utcát, akkor a végén (1,25 km) jobbra fordulva a Majdán utcán folytasd az utad! Itt már végre terepet is lát a terepcipőd. Ezen a földes úton 750 m-t kell haladnod – közben balra látod a Magyar Várat – és pontosan 2,0 km-nél jobbra be kell menned egy útra, amin szemben már látod Árpád lovas szobrát és 2 zászlót. A szobor mögül érkezve, bal oldalon lefelé találod a ZÖLD + jelzést, ezen menj le! Leérsz egy nagy mező szélére (2,3 km), ami már újra a SÁRGA sáv, de még egy kicsit jelöletlenül. A mező kitaposott szélén egyenesen fuss 300 m-t (2,6 km) és kanyarodj balra felfelé egy köves, autó szélességű úton. Először tarts jobbra, majd maradj végig ezen az újra kövessé váló, széles úton, 3,5 km-nél jobbra, majd 100 m múlva balra menj. Ezen az úton nemsokára egy rétre jutsz ki, aminek a túloldalán ne akarj felmenni a dombra, hanem attól kicsit balra, a kis ösvényen folytasd. A sűrűbe belépve 50 m után már látszik a SÁRGA sáv jelzés, ami mutatja, hogy 90 fokkal balra kell kanyarodnod (3,85 km). Innentől 1 km-en át egyértelmű lesz, egyenesen felfelé, egy víz által középen kivájt, kaptatókkal teli ösvény visz az Oszolyra. 4,8 km-nél kiérsz egy kis tisztásra, ahol a szemben lévő ösvényt válaszd! Ezután nem sokkal több turistaút találkozik, itt át kell váltanod jobbra a SÁRGA háromszögre, az visz fel az Oszoly-csúcsra. Óvatosan menj fel, a kövek vizesen csúsznak! A csúcson van az 1. ellenőrző pont. A kód a kereszttől – ha onnan nézed, ahonnan jöttél – jobbra, kicsit lentebb, az információs tábla hátulján van. ( a tábla hátulján 2 kód van, a miénk a jobb alsó sarokban van,rá van írva, hogy PFB-PálosKör! A másik egy túra kör kódja,az nem a miénk, ne azt olvasd be!!!!! ) Az alternatív kód a kereszttől balra, kicsit lentebb, egy kékre festett sziklánál lévő cserjén van alul. Eddig 5,0 km-t tettél meg.

Miután leolvastad a kódot és megcsodáltad a kilátást, ereszkedj le óvatosan arra, ahonnan jöttél. 50 m után átmész 2 jelöléses fa között, utánuk egyből jobbra találsz egy kis jelöletlen ösvényt, azon fuss le az Oszolyról. 200 m múlva SÁRGA + jelzésű lesz, tarts jobbra rajta. Óvatosan haladj a nagy kövek között, 100 m múlva balra visz a jelzés, menj végig lefelé, amíg egy parkolóba nem jutsz. Itt van vízvételi lehetőség, 20 méterre balra, az utcasarkon egy nyomós kút! Ott az útra kiérve fordulj élesen jobbra és haladj tovább a PIROS sávon! Ezen a jelzésen 1 km-t futva kiérsz egy autóút mellé, az erdőből kilépve közvetlenül balra, majd az úton jobbra fordulj (6,5 km)! Az úton óvatosan kelj át a túloldalra, 500 m múlva a kereszteződésben balra kell fordulnod. Az út mellett bal oldalon a füvön tudsz futni, de előbb-utóbb nagyon körültekintően át kell menned a túloldalára, mert 600 m után – a Csikóváraljai menedékház buszmegálló után – jobbra kell fordulnod (7,6 km), ahonnan kezdetét veszi a hosszú, masszív emelkedő... Az aszfaltos úton 550 m-t kell megtenned a menedékházig, közben ne térj le/ne kövesd tovább a PIROS sávot! Ez az út már a ZÖLD négyzet. A menedékházat balra felfelé kikerülve, majd jobbra a 2. ösvényre kanyarodva továbbra is a ZÖLD négyzeten folytasd utad (8,15 km)! 600 m múlva elérkezel a Gyopár-forráshoz (időszakosan ad csak vizet), itt balra, majd egyből jobbra, a ZÖLD pöttyön kell továbbhaladnod. Ezen addig menj (kb. 850 m-t), amíg meg nem látod a ZÖLD háromszöget, balra azon folytasd tovább (9,6 km). Ez a jelzés visz át a Kis- és Nagy-Csikóváron, majd a Bölcső-hegyen is, egészen a Lajos-forrásig, úgyhogy ezt figyeld 3,8 km-en keresztül! A Nagy-Csikóváron 10,6 km-nél lesz keresztben egy út, de te menj tovább egyenesen. A hegyről való leereszkedés után egy U alakú elágazáshoz érsz (11,6 km), ahol három út megy balra és kettő jobbra. Te a közelebbi balra menő utat válaszd, az továbbra is a ZÖLD háromszög, innentől mész fel a Bölcső-hegyre. 12,1 km-nél menj jobbra egy szélesebb útra, majd az első lehetőségnél megint jobbra. A következő elágazásnál is a ZÖLD háromszöget keresd, szemben fogod látni, de jobbra mutat! Nemsokára egy sziklás, meredek rész következik, mígnem feljutsz a Bölcső-hegynek majdnem a tetejére, egy jobbkanyarhoz, ahonnan már lefelé vezet az út. Itt állj meg, mert elérkeztél a 2. ellenőrző ponthoz (12,7 km)! Itt szemben, kb. 6 m-re találod a kódot egy fán (1 óránál). A pótkód pedig a kanyarban lévő nagy sziklák mögötti fák egyikén van hátul.

A kódleolvasás után a ZÖLD háromszögön menj tovább lefelé, 700 m múlva eléred a Lajos-forrást (13,4 km). Vízvételi lehetőség! A forrást a menedékház felé elhagyva kb. 100 m múlva, jobbra fordulva a SÁRGA sávon folytasd az utadat, először le egy lépcsőn, majd át a réten, annak jobb sarkától lefelé a kanyargós úton. 15,2 km-nél elmegy az út a Csepel-forrás mellett, de 200 m kitérővel a SÁRGA pöttyön megközelítve tudsz belőle vizet venni. Nem sokkal ezután a SÁRGA sávon továbbhaladva 15,4 km-től a SÁRGA barlang jelen menj tovább. 200 m múlva jobb kéz felé lesz a Vasas-szakadék, amit mindenképpen érdemes megcsodálnod, mert nagyon szép! Ezután már ZÖLD barlang jelöléssel folytatódik az út, amin 500 m-t kell megtenned, aztán kanyarodj jobbra egy SÁRGA T jelölésű 20 m-nyi szakaszra, annak végén ismét jobbra fordulva a ZÖLD sávon fordulj vissza (16,1 km). A ZÖLD sáv innentől egészen a célig visz, csak erre figyelj! 1,4 km múlva eléred a Kőhegyi Menedékházat, ahol ehetsz-ihatsz és a vécét is használhatod. Itt - 17,5 km-nél - találod a 3. ellenőrző pontot is! A kód a menedékház bejáratával szemben, a Pilis Parkerdő tábla oldalán van. Itt több kód is van, figyelj arra, hogy a miénket (a legfelsőt) olvasd be! További 300 m megtétele után - még mindig a ZÖLD sávon - elérkezel a Petőfi-kilátóhoz, ahol egy pecsételő dobozos fán megtalálod a pótkódot, ha szükséges. Itt ne siess annyira, hogy nem csodálod meg a gyönyörű kilátást!

Innen már csak le kell csörgedezned a kanyargós úton, végig a ZÖLD sávon. A hátralévő 5 km az utolsó pár száz méterig jól jelölt. Amikor már a Luppa Vidor utca végére, egy templom mellé érsz, és szemben egy körforgalmat látsz (22,4 km), akkor közvetlenül a templom mellett óvatosan kelj át az úton, a túloldalán fordulj balra. Fuss egészen addig, míg átmész a Dera-patakon, majd a túloldalán fordulj jobbra, és pár méter után már látod is balra a Művelődési Házat. Elérkeztél a célhoz, olvasd be a célkódot is.

Gratulálunk a sikeres teljesítéshez! Jó pihenést kívánunk!

Vízvételi lehetőségek:

– 0 km: Művelődési Ház (Covid-helyzetben nincs)

– 5,7 km: Oszoly-pihenő

– 8,75 km: Gyopár-forrás (időszakosan ad csak vizet)

– 13,4 km: Lajos-forrás

– 15,2 km: Csepel-forrás

– 17,5 km: Kőhegyi Menedékház (nyitva: szerdától vasárnapig 10–18)

– 23 km: Művelődési Ház (Covid-helyzetben nincs)

Fontos infó:

– minden szombaton a művelődési ház parkolójában délelőtt termelői piac van, ezért elképzelhető, hogy nem lehet ott parkolni, csak mellette a posta parkolójában, ami kb. 100 méter a Huszár utcában

– a vírushelyzetre való tekinttel a Művelődési Ház ideiglenesen zárva tart!

– Szentendrén a katonai lőtéren sokszor gyakorlatoznak, így a lövések hangja a kör több pontján hallható, ne ijedjetek meg

– a rajt/cél területén találtok egy non-stop gyógyszertárat, ha esetleg szükség lenne rá (ne legyen)

– indulás előtt az itinert fotózd le magadnak a telefonodra, ha esetleg nem lenne térerőd, mindig rá tudj nézni

Ha kérdésed van, elakadtál, illetve ha kiszálltál, hívj vagy üzenj: +36702136475

vagy a +36702730514

Megköszönjük, ha erre a tel.számra ( +36702730514) dobsz egy sms-t, hogy mikor rajtolsz (név és pontos dátum, idő), így várni tudunk a célban az éremmel :)